Årets underligaste kväll....

Inträffade i söndags. När jag skulle hämta min andra omgång tvätt i tvättstugan möts jag av två decimeter vatten i hela källaren. På det grundaste stället. Härligt. Lycka är när man ringer brandkåren och får till svar att de kommer om några timmar. Yes! Kul att stå med vatten till knäna och försöka få ut tvätten innan vattnet når elledningen ett par cm högre upp. En friterad Louise, nej tack! Efter ett tag sjönk det undan av sig själv, men vi ägnade fyra timmar åt att sopa undan vatten som int eville rinna ner av sig självt. Började hata vatten lite lätt.

Efter det var jag trött som en trädgårdstomte. Ringde Karin och tjötade lite. Sen hände det. Det jag väntat på. YES!! Makten är min!! Ville bara säga det....

Morgonen därpå råkade jag ut för ett spöke. På väg till jobbet körde det vid centralen ut en bil rakt framför mig, utan förare!! Lite Sleepy Hollow fast mitt i stan och den huvudlösa ryttaren saknade inte kuvud, utan en hel kropp.... Bra liknelse va? Jag gnuggade mina sömniga, tre-timmars-sömn-röda ögon och kollade igen, noga. Nej, ingen förare. Tog mig ett par minuter till nästa rödljus innan jag insåg att det var en postbil och föraren satt på andra sidan. God morgon på mig....

Igår bar det av till Skövde för att hälsa på bruden med stort B. Underbar lägenhet du hade! Inflyttningsfest snart hoppas jag. Jag har Shotgun på både sängen och fjärren. haha=).

Jag väntar på fler bidrag till tävlingen! Lämna gärna en kommentar också! (Positiv sådan vill säga....!)


Kommentarer
Postat av: Junior

Tja Louie!!! Kul att du skaffat dig en blogg!! Att du sen skriver hål i huvudet på jobbet får jag väl köpa, det blir ju trots allt väldigt kul till slut. Apropå Brudens nya lya i skövde(min gamla lumparstad! Kan alla gamla uteställen = dvs. ett ställe) så vill även jag ha en inbjudan till inflyttningsfesten! Om inte så skickar jag hela P4 och T2 på dig!

Jag tror att du håller ca 15 timmar till som bloggare, om inte det så kör du på i 2 månader och 19 dagar.

Kraam!

Postat av: Karin

Åh va gullig du är baben :)
De var på tiden att du skaffat dig ett blogg place, så sagoberättande som du är!!
Och Junior! Du vet att du alltid är välkommen hos mig, och jag skulle bli mer än glad ifall du kom o gav mig en private guidning av Skövde! ( dock har ja inget emot om du skickar alla lumpen killar till mig, jag gillar killar vettu ;) )

Kramar

2006-08-29 @ 14:03:58
Postat av: Pök

Ingen förare skumt värre. Som i Ryssland. Jag vill inte lägga mig! Jag ska styla mig å gå på vatten du vet. För det kan jag bruden. Men lova att inte säga till nån din bloggare. Måste jag också börja med en nu? pöss å go natt som man säger i göteborg?

2006-08-29 @ 23:39:17
Postat av: Jessica

Jag tror du kommer hålla på här 124 dagar och 22 timmar...

Mos igår var gott, blev mätt.

1-0 till Louise!

Det där med muta och fjäsk.. min tetra bor ju hos dig.. antar att den är slut.. plus att mina fina presenter bor hos dig och ser fina ut.. så njut! Se det som en muta att du får äran att ha mina fina saker hos dig.. Sen att jag råkade glömma mina skor på jobbet som legat på ditt jobb i två månader.. vet inte riktigt..

Pussar!

2006-08-30 @ 09:06:24
Postat av: Linus

nyckfulla louise, jag tror att du tröttnar i november, typ den 13:e!


..för övrigt funderar jag på att stämma dig för att ha tagit "mitt" bloggtema och färger! =)

2006-08-30 @ 12:06:45
URL: http://stridsman.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback