Jag säger som Ernst.... (Kirchsteiger, vem annars?!)

"Ibland önskar jag bara att någon kunde stoppa mig!"


Klockan hade inte ens hunnit bli tio på morgonen innan Louise både hade misslyckats med att trycka fast en 16" navkapsel på en 15" fälg, svurit över detta och även lyckats dunka huvudet rakt i hyllan där den förbannade microvågsugnen, som ingen använder, står. Det senare resulterade även i en praktfull, rött lysande bula mitt i pannan. Lyckat!


Senare nu ikväll lyckades jag dessutom dra bakhuvudet i badrumsskåpet (vilken idiot som lämnat dörrfanskapet öppet tänker jag inte spekulera i, risken finns tyvärr att det var jag själv). Jag fällde faktiskt en liten tår över detta.

Som om inte detta vore nog lider jag fortfarande av sviterna från gårdagen, då jag fann min älskade Elsa brutalt misshandlad i garaget på Södra. Någon (jag nämner inga namn, Junior ditt as!) hade tapetserat hela vindrutan med en Narnia-filmaffisch. Elsa var jätteledsen eftersom hon på grund av denna vandalisering inte kunde se något. Jag letade i ren desperation efter en annan bil att lämna över otyget på, och fann bland svamparna i skogen Klas lilla bil som fick överta denna kulturella banderoll. Problem uppkom senare under natten när Klas återvände till sin bil och, oinvigd som han var i de sjuka lekar vi ägnar oss åt på vår station med bilsabotage, post-it-lappkrig och affishtapetsering, blev förbannad och undrade vem i helvete som försökt sabba hans bil! Klas är numera invigd och väntar bara på rätta tillfället att ge igen på oss. Huva!

Gårdagen innehöll även en hemsk scen när min säng brakade ihop. Instabilt var ordet. Skratta om ni vill, men jag hade faktiskt kunnat slå mig. Inte för att det hade varit en ovanlighet, men ändå. Fick ge mig in under för att skruva upp benen på den igen, satan vad dammigt det var! Någon som vill städa?


Mellandagshångel till alla!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha. Men Elsa borde vart lite glad över att det var den filmaffischen för lejonet är ju gölligt. Puss

2006-12-28 @ 23:24:21
Postat av: Junior

Haha! Jag tyckte det var för jävla roligt alltså!! Hihi...

Men ännu roligare var din incident med sängen. Den slår allt!

Gott nytt år tjejen! Och alla ni andra sötingar också ;) (försöker fjäska till mig en kram eller två nästa gång vi ses. Är i stort behov av närhet...)

Håller på med storstädning av lägenheten, mindre kul...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback