Vasastan, Riorio och fett med julmat.

Vilken kanonhelg det har varit!

Började med irriterande övertid i fredags och en enochenhalv timmes försening, vilket ledde till en missad AW. Men vi hittade sedan Vasastan och tillsammans med tre öl var sköljde Jag, Jessa och Junior ner en utsökt måltid (pasta med tigerräkor och citronbasilika för min del, sååå gott!) I vanlig ordning fick JR det som inte fick plats i min mage.
Sedan hittade vi ett par underbara Mojitos som det stod Louise och Jessica på, så vi var tvunga att dricka dem. Jessica avancerade senare hemåt mot Andreas (för övrigt femtio meter från där vi var) och jag och Junior drog oss ner till Södra, jag var tvungen att sno en mus. Då ser vi att någon tomte har parkerat en skåpbil FRAMFÖR VÅR GARAGEINFART!! Principfasta som vi båda är började vi härja land och rike runt efter någon som kunde forsla bort skiten. Vi lyckades inte. Jävla skitlagar som inte tillåter vandalisering på annans egendom. Usch. Sen kom nån korvgubbe och flyttade den. (Antagligen olovligt till någon annan av våra svindyra platser, men ändå).

Lördagen började inget vidare. Hemska Fredrik ringde från Arlnada och väckte mig, bara för att upplysa mig om att en av mina kunder hade parkerat in nån stackars tant. So?! What am I supposed to do about it on a Saturday morning?! Ring kunden istället....

Däremot fortsatte kvällen helt ljuvligt. Inflyttningsfest hos Annsofi i Gamlestan där det bjöds på tacos och tilltugg. Därefter styrde vi kosan mot RioRio för en natt i latinons tecken. Det blev salsa och ass-shaking så brutalt att en av töserna drattade på ändan i en utspilld drink. Till stort nöje för oss andra=) Denna gången var det inte jag, som omväxlings skull!!!! Det bästa med salsaklubbar är att du FÅR svettas utan att någon höjer på ögonbrynen, det visar bara att du äger på dansgolvet. GÖÖÖÖTT!

Vaknade upp lite trött imorse och med lite lätt träningsvärk i benen efter gårdagen, och blev upplockad av mina föräldrar och följde med (som seden förespråkar) till Hakefjorden för familjens årliga julbord. Mmm, den citronpajen..... Louise åt mycket. Min käre svåger skrapade dock bara ut fyllningen och lämnade pajskalet åt övriga hungriga. Fy. Emil fick sin första pianolektion när jag spelade Blinka lilla stjärna för honom, och sin första näradöden-upplevelse då tre små tjejer i fyraårsåldern omringade honom runt pianot och stängde alla flyktvägar. Sen att den lille busungen började jaga en av tjejerna när hon skulle gå, ja, det är en annan historia.

Så nu sitter jag här, proppmätt, dödstrött och helt utsliten, men förbannat nöjd över helgen. Och jag lovar, det är inte sista gången det blir en helkväll på RioRio!

Ps, sen var det något med Landala också va?;)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja du.. det var den helgen.. sitter här och småfnissar åt Landala.. fortfarande.. haha. Puss

2006-12-10 @ 19:20:26
Postat av: Louise

Ja, Landala har den inverkan på folk. Småfnisseri ála tolvåringar. =)

2006-12-10 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback