40-årsjubileet!!

Nu kommer det. Tidigt som fan på lördagmorgonen (åtta) begav vi oss upp mot Hufvudstaden. Lyckas somna innan planet ens kommit upp i höjd. Förvånad någon?=D

Landade på Arlanda där vi blev forslade med buss till Vilunda Gymnasium. Där tryckte vi i oss en baguette och föstes in en aula där vi fick flashback från skoltiden. Hur fan ska man lyckas hålla sig vaken i en aula?!?!?! Prat från ledningen, nålutdelning och gruppfoto.

Sedan forslades vi (nära 200 pers) återigen med buss till Funfield Event där det väntade termovantar, roliga lekar, felstyrda bilar, laserpistol och bågskytte, kardborrbollar som skulle juckas över på personen framför dig, samarbetsövning där hela laget ska upp på en stubbe (Det tar mindre plats om vi packar oss på höjden, JA! vi kastar upp Louise på någons axlar! Tur att man inte är höjdrädd, haha=).

Sedan ser vi det. Det uppenbarar sig plötsligt framför oss. Alla närvarande får något dimmigt i blicken och tiden verkar upphöra att existera. Du kan höra ett hårstrå falla till marken. Sedan brakar det loss.... SPRITBUFFÉ!!!!!!!!!!!!!! Finns det framme ska det drickas upp, var mottot. Och inte var det väl någon som missförstod budskapet? Bra idé att ta fram spriten först, för det var ju inte en jäkel som sedan hittade till maten, bra där!

Grymt lyckad dag var det, jag har inte pratat med någon än så länge som var missnöjd. Tack Avis! Trevliga människor, mat, dryck, dans, flams och trams. Junior drabbades av en allvarlig form av bråksjuka och skulle till varje pris brotta ner mig på marken, vilket resulterade i ett sabbat knä med tillhörande blåmärke på mig. AS! Haha=) Sedan fick vi nytta av vår giveaway- Termovantarna. Jag och Öystein hade vantfight, grymt kul. Jag lyckades bygga ett grymt högt torn av snapsglas, som jag när jag var färdig och hade tagit kort på det och allt, välte över Monica. Lycklig blev hon då hon insåg att det var sprit kvar i vissa glas. Jag bjuder på det ;) Sedan bar det iväg till hotellet och en praktikant i receptionen. En apa hade gjort hans jobb bättre denna natt. Han kan inte ha mått särskilt bra dagen efter han heller, haha. Elaka (?) rykten säger att Christian lyckades hitta någon att ligga sked med, efter att han vrålat på tyska utför balkongen och gjort sönder en grind(!?). Vet dock inte hur glad John blev över denna ömhetsbetygelse?=)

En grymt lyckad dag och en grymt lyckad kväll och en grymt lyckad natt leder allt som oftast till en sak, och detta var inget undantag. En grymt olyckad söndag! Var det NÅGON som mådde bra på flyget hem!? (Obs! retorisk fråga, bör ej besvaras) Dum som jag är hade jag lovat hjälpa Jessica flytta. Fan vad dålig jag var.... Men tapper som jag är lämnar jag inte bruden i nöd, utan tog mig i kragen o tömde akvarium o packade upp lådor. *Klappar mig själv på axeln*

När är det Budget-fest då?!?! =D  



Kommentarer
Postat av: Jessica

Ringde och väckte Louise vid fyra-tiden och sa att Andreas skulle komma och hämta henne om 30min.. Hon lät död så jag frågade om hon bangade.. men inte. Hon hade sin chans.. Lousie kommer och jag ´skickar upp henne till Konrad Stendöd... Hon gick där och tömde vatten... Sen när vi skulle bära flyttlådor fick Lousie stå i vagnen och berätta vilka som var tunga.. haha. Söt var du. Sen efter flyttande fick jag massa hjälp! Vi ¨åt pizza, sjukt stark. Louise flamsade och tramsade som vanligt.. när vi kört hem Lousie sa både jag och Andreas att Lousie inte kan ha mått så dåligt för hon var som vanligt.. Haha. Puss på dig tjejen! Än en gång Tack för hjälpen!

2006-09-16 @ 21:02:42
Postat av: Louise

hahaah, Jess, du måste gå stavningskurs! Skönt att 80% av gångerna du skrev mitt namn blev helt knas=) puss darling!

2006-09-16 @ 21:39:51
Postat av: Jessica

Haha.. jag och min dator är inte kompisar än.. skriver fel hela tiden.. men snart kanske jag lär mig, Louise, Loise, Lousie... eller nåt? Puss

2006-09-16 @ 21:57:29
Postat av: Monica

Hm... jovisst vissa fick flyga hem medan vissa fick köra hela vägen hem!! Dessutom hade vi en fripassagerare med oss som först borde tagits in på akuten pga alkoholförgiftning eller nåt för han höll på att skaka o klämma sönder sin hamburgare på Mcdonalds.. SEN satt han i baksätet o tjötade HELA vägen hem.. Är vi inte framme snart? Är vi inte framme snart? Är vi inte..? Suck den som ändå fick flyga...!

2006-09-22 @ 18:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback