Frysen är djävulens verk....

Det finns en anledning till bäst-före-datum på mat.
Det är för att den (logiskt nog) erhåller försämrad kvalitet efter detta datum. I min enfald trodde jag att man kunde förlänga detta datum genom att hiva in grejerna i frysen. Men efter de senaste dagarnas tömning av frysfacket, en direkt följd av diverse fattighet (Läs: P-böter) och därmed svårigheter att införskaffa o-rutten föda, säger min mage mig motsatsen.

Saker Som Håller Kortare Tid Än Du Tror:

*Snabburgare (blir frystorkade och antar en konstistens liknande ihoppressat torky-papper)
*Lax (häll på lite grillolja och tro att det ska bli bättre, inse att du har fel och önska innerligt att någon ska förstå dina plågor och gå och köpa ramlösa till dig)
*Bröd (blir även detta lagom frystorkat vid dålig inpackning)

Nu ska jag kräla till Coop och köpa mig en Ramlösa eller två. Eller tre.... Om ingen vill göra det åt mig?? Någon....? Nehe.... Skit i det då.... Ska man ha något gjort får man göra det själv....!!



Kommentarer
Postat av: karin

Ha ha Kan jag säga för min nya fin fina leksak har kommit idag! Glad! pöss

2006-09-19 @ 22:26:18
Postat av: Jessica

Jag lider med dig.. jag har ju då inget i min frys som kan bli gammat.. men om några mån? Puss

2006-09-19 @ 23:58:39
Postat av: karin

haha men om man rostar fryst bröd så e de asa gott... hett tips

2006-09-23 @ 14:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback