Om att bjuda sina föräldrar på middag

Så här går det till:

Mamma ringer, säger att de kommer på söndagsfika. Kul, säger du, när kommer ni? Svar: Efter fem någon gång, vi ska bara äta först. Då kontrar du detta svar med ett: Kan ni inte äta här då? Om din mamma då tänker som mammor vanligtvis gör (iallafall min), kommer svaret bli detta: Självklart, gör du sallad så tar jag med mig mat, vill du ha köttbullar eller fiskbullar? Potatis kokar jag och tar med, har du verkligen lingonsylt hemma eller ska jag ta med det också? Dessutom hade hon bakat en kaka som jag frågade efter. Tycka om min mamma=).

Missförstå mig rätt nu: satan i gatan vad jag älskar mina föräldrar! Men efter fyra timmar förstår man varför man flyttade hemifrån. När man bara hör varannan mening de säger och alla pratar (läs: gapar) i munner på varandra känner man att det är dags att stänga igen butiken. Behöver man verkligen diskutera julklapparnas vara eller inte vara i en timme?! När hunden försöker begå självmord genom att lägga sig under bordet, andas fotsvett för att sedan hoppa ut genom fönstret har det gått för långt. Ska inte ni åka hem snart? Men ni är hemskt välkomna tillbaka igen om en vecka!

Kommentarer
Postat av: Karin

Så gör inte min mamma... Hon har väl sammalagt vart i min lägenhet i ca 15 minuter. Å ta med fika? Näääää då... Jag vill också ha bullar å kakor!

2006-09-03 @ 21:18:14
Postat av: Pök

Jag grät inte när jag öppnade pizzakartongen. För det var faktiskt bernaisesås på pizzan. Precis så som jag hade bett om. En gnista av hopp tände till i mitt frusna hjärta. För tänk om.... tänk om världen är på väg mot en bättre plats, en bättre tid. Då det är fred på denna jord och bernaisesås är en självklarhet på ens pizza.

2006-09-03 @ 21:26:30
Postat av: Jessica

Inte min mamma heller...

2006-09-03 @ 22:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback