Piece of cake. Pancake?

Ibland är det för jävla lätt att vara mig. Ibland så inåt helvete för svårt. Idag åt jag pannkaka igen. Det var lätt. Skära, stoppa i munnen, tugga, svälj. Men annat är svårt. Ni vet, sånt som inte är pannkaka. Men som blir pannkaka. Och då är det inte positivt längre. Men om pannkakan ska vara pannkaka, ja, då är det bra. Särskilt om det är sylt på. Jordgubbssylt ska det vara nu. Men till vintern vill jag nog ha hallonsylt. Det är mer vintrigt. Jordgubbar är mer somrigt.

Vem vill dela en pannkaka med mig? Och vem vill vara pannkakan och vem vill vara sylten? Jag vill vara sylten på pannkakan om pannkakan är min. Annars får jag väl äta opp den. Och då finns den inte kvar längre. Nä, det är nog bäst att den är min istället, så jag får ha kvar den. En mys-pannkaka. Med Louise-sylt.

Nej, jag har inte druckit. Jag var bara så sugen på pannkaka........ =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Det sjuka är att jag förstår precis... Behövde inte ens läsa om de.. PannkaksÄLSKARE som jag är, vilket du vet, så ställer jag upp på allt.. haha... sylt eller banan, jordgubb eller hallon.. Jag finns alltid där!! Det vet du, min ros!

2007-08-09 @ 09:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback