Frukt-volley

Det började med att Mathias krävde apelsiner och kiwis i fruktskålen på jobbet i måndags. Gissa vad som låg kvar nu när han gick hem för helgen? Just det, halvruttna apelsiner och kiwis. Tacksamt. Jag blev ju tvungen att hävda min auktoritet och kräva att han tog med frukten hem istället för att den ska bli liggande här (själv kan jag ju inte göra det, jag har ju numera en homedelivery-guy av frukt som ett par gånger i veckan ställer fruktkorg utanför min lägenhetsdörr. Det ni! Hemlig beundrare kanske? ;)

Hursomhelst började Mathias jonglera med apelsinerna, och Jan var inte sen att komma in och börja trixa med dem som fotbollar; fot, fot, nacke, hand, fot igen. Sedan gick vi in på nickningar och även kiwisarna fick vara med. Kände att jag behövde vara delaktig och satte in några klockrena apelsinvolley-smashar. Efter en kraftfull kiwi-smash fick jag hela handflatan full av fruktsaft och leken var liksom över.

Så barnsliga får man lov att vara en fredag eftermiddag när alla kunder varit här! (Särskilt när man stressat hela dagen och knappt hunnit käka lunch).

Kiwi o apelsingeggiga kramar till er!

Ps, Ja mamma, jag FÅR leka med maten. Jag är en stor flicka nu.


Kommentarer
Postat av: Mor

Du kommer ALLTID att vara min lilla tjej..
Ja,man får leka med maten ibland..
Men du får INTE kasta marsipan på söndag.
PussMor

2007-12-14 @ 21:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback