Jul och fuldans på Trädgårn

Nu har man lagt sin 22:a jul bakom sig. Inte för att vara sån, men tjusningen försvinner mer och mer för varje år. När man börjar gäspa och smsa fem minuter in i Kalle Anka (eller Kallanka som det faktiskt heter), och man ser pappa somna till ferdinand, börjar man fundera på om alla traditioner verkligen är nödvändiga att ha kvar. Kort överläggning, ja, tyvärr. Det måste bli Kalle nästa år med. "Vad är det dör för jävla stolpskott, vart är Arne Weise?!"

Lycka dock att få julklappar, det får jag väl erkänna. En stegräknare (min tredje, jag älskar dem!) med överfallslarm (som lät som en blåmes på speed). Med en decibel på säkert 35 skrämmer jag garanterat iväg närmsta myra. Svinlöjligt. Vem fan skulle ta det ljudet och den ljudstyrkan som ett överfallslarm?? Får förlita mig på min ljuvliga stämma istället (tihi, nej, nej, sluta, då jag vill inte, tihi, tihi).

Igår var det traditionsenlig utgång, vi hamnade på Trädgårn, riktigt kul var det! Gillar inte musiken där, men så jävla roligt att fula sig och fjanta runt på dansgolvet i egna varianter av bugg o salsa. Senare blev det efterfest hos mig, och vi ställde oss ock wokade klockan fem på morgonen, härligt! Två polare slaggade över och när jag vaknade på morgonen höll jag på att skita ner mig när jag ser ett stort, mörkt huvud bredvid mig i sängen. Första tanken var vem FAN fick jag med mig hem igår?! En befrielse när jag insåg att det inte var som det såg ut. Om man säger såhär; hade jag fått med mig en kille som såg ut som honon hade jag börjat tvivla på mitt eget omdöme ;) Kompisarna åkte hem och när jag skulle göra lite käk hittade jag tre ölburkar i frysen. FRYSEN?! Misstänker Sulan. Fan ta dig om de hade explderat, haha!

Så nu sitter jag o deppar för att jag ska jobba imorn. Tvådagars vecka är helt okej, dock. Ingen volley på några veckor heller, buhuhu! Får börja använda min nya stegräknare istället!

Usch, jag såg just en liten kille på tv som hade dubbelt så stora bröst som mig. Är det synd om mig eller honom?

Puss på er!

Dagens mysterium; Varför är de flesta britter så fula?

Kommentarer
Postat av: Karin

Britter är inte så vackra, vilket gjorde mig lätt ledsen när jag fick höra på jobbet att jag faktiskt VERKLIGEN ser mest ut som en Britt.. dissad .se..pussen

2007-12-28 @ 15:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback