Hur hamnade jag här?!

Jobbigt är det när man inte minns hur man kom till jobbet på morgonen. Så var det för mig imorse. Otroligt jobbigt att gå ur sängen. Den där underbara lasagnen jag bjöds på igår (av mig själv, men ändå) måste ha innehållit sömnmedel. Jag sa ju att jag inte litade på kocken! (återigen jag själv).

Inte blir det bättre av att man varje morgon möts av en fjantig Stockholms-röst som säger till mig "Beställningen är mottagen, var god lägg på luren". Fyra gånger säger hon det! Varje morgon! Och varje eftermiddag! Det blir åtta gånger per dag! 40 gånger per vecka! 160 gånger per månad! 1920 gånger på ett år! För att inte tala o de gånger man kopplar om telefonerna varje gång, det blir dubbelt så mycket! Oj oj oj, inte konstigt jag behöver semester....

Men ikväll ska jag tänka på annat. Jag och Linda ska ha revansch efter måndagens misslyckande i volleyboll. Vi ska spela badminton istället! Vi får väl se om det verkligen är så som vi tror att vi vet hur man gör. Det kan väl inte vara så svårt att fjutta över en liten töntig boll över ett nät, va? Eller kan det det? Hm.... Återstår att se! Det var ju uppenbarligen det när det gällde volleyboll. Men jag ger mig inte på den punkten heller! Jag ska tillbaka på lördag och smiska upp lite bollar=)

Puss så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback