Beachvolley mitt i vintern?!?!

Självklart! Hängde på Junior och hans kompisar till beachvolleyhallen i Högsbo i fredags. En jätteanläggning med 25 plusgrader, sand och massa volleybollplaner. Och vad passar bättre på en beachvolleyplan än mig?!=D Vi hade grymt roligt, flamsade, tramsade, spelade och drack tom en och annan öl (förutom våran taxi-driver JR förstås). Som om inte detta vore nog var hallen smockfylld av snygga killar med väldigt lite kläder. Av någon anledning tog de första bästa tillfälle att försöka impa på oss singeldamer (jag och en tjej till) genom att kavla upp byxorna hela vägen upp till ljumskarna (alldeles för uppenbart) eller helt enkelt bara kasta tröjan (mer effektivt). Vi var inte mindre diskreta då vi stod och pratade högt och pekade på dem. Den bjuder vi på!

Matcherna började lida mot sitt slut då det oundvikliga hände. Det som alla väntat på, det som var meant to be. Det som BARA kan hända mig. Jag fick en boll rakt i ansiktet. Stenhårt. Perfect match rakt över öga och kindben. Lagom svullen och såg lite misshandlad ut. Tog igen mig ett par minuter vid kanten, sedan gav jag mig tillbaka in i leken igen, lagom till alla andra gav upp. Jag ägde! Fick min storhetsperiod de sista tio minutrarna då jag spöade skiten (eller iallafall nästan) av den sista stackars kille som vågade ge sig in i spelet.

Sedan bar det av till stan och ett par öl på Svarta Oliver. Sedan begav sig alla hemåt, slut som vi var. Men gott sov jag den natten....

Slutresultat:
1 svullet kindben
1 miljard sandkorn överallt där det är jobbigt (typ naveln, bakom öronen och i håret)
4 öl
X antal vinster och förluster (vem räknade egentligen?!)
2 svettiga svettband som gjorde att jag inte bröt mina handleder som alla andra
1hel kropp med träningsvärk dagen efter
2 armar som inte kunde lyftas över huvudet, vilket ledde till svårigheter när jag skulle ta av mig kläderna

FAVORIT I REPRIS SNART!!!!!!!!=)

Kommentarer
Postat av: jessica

Det var ju självklart att du skulle få en boll i ansiktet, annars hade ju nåt vart fel!

Vad hände i lör då? Hade du för mkt träningsvärk?

Puss

2007-01-29 @ 09:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback