Sen när får man massa vuxenpoäng för att man gillar hembakt pizza?!?!?!

Jag tycker det är fusk, slag under bältet. This has been eating me! Hela dagen faktiskt. Jag hatar att bli kallad vuxen. Jag är en av de mest ovuxna jag känner. Hembakad pizza kan faktiskt vara godare än köpepizza utan att man måste vara vuxen! Here's why:

1. Det är inte brösthår i degen.
2. Det är dina egna avkapade fingrar som ligger i tomatsåsen.
3. Du vet med säkerhet att det vita i kebabsåsen verkligen ÄR youghurt.
4. Du kan få lägga på nonstop om du tycker det är gott utan att de portar dig från pizzerian.
5. Det är inte många pizzerior som kan erbjuda soltorkade tomater på sina pizzor. Men på Pizza a'la Mig så går det.
6. Du får äntligen användning för det där vetemjölet från andra världskriget som stått längst in i ditt skafferi i tusen år. Silverfiskarna och mjölbaggarna är bara till att sila bort, de är döda och förmultnade sen länge. Tillför lite extra krispighet i pizzabottnen!

Men okej, för att inte prisa det här med hempizzabak för mycket kommer här några fördelar med köpepizza:

1. Blir du matförgiftad har du någon annan att skylla på, kanske kan du även stämma någon.
2. Du slipper deg i hår, öron, bakom spisen och i vattenkranen.
3. Du slipper göra som sist du bakade och läste receptet fel. 50g är inte samma sak som ett halvkilo. Iallafall inte när det gäller jäst....
4. Det är ju alltid kul att lägga ut 60 spänn bara för att upptäcka att det du trodde var medföljande tandtråd i själva verket var ett hårstrå från intimare kroppsdelar.
5. Pizzabagare ska väl också leva?!?!
6. Du förbränner iallafall den första tuggan genom att du faktiskt måste gå 10 meter från bilen för att komma in på pizzerian. Sedan även en tugga till d du upptäcker att de inte tar kort och du måste förflytta dig 25 meter till för närmsta bankomat.

KALLA MIG ALDRIG MER VUXEN!!!!!!!!

=D

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är ju faktiskt sant att du inte är vuxen och det bevisade du väldigt bra i detta inlägg... ingen vuxen hade orkat skriva allt det där.. ;)

2007-01-24 @ 18:44:18
Postat av: Jessica

Mitt förra inlägg kanske ses som hårt och elakt... men det är kärlek

2007-01-24 @ 18:46:06
Postat av: Anonym

Där ser ni!! Lyssna på Jess! Hon är vis! Ibland.... Inte så ofta, men det händer....!=D

2007-01-24 @ 18:46:13
Postat av: Anonym

anser detta är ett desperat försök att hålla kvar i våra ungdoms år... inget kul att bli vuxen får bara en jekla massa ansvar hela tiden. Ska vi resa du och jag? kanske till ingemanslans!?!?! den där peter är ju rätt sexig i sina trikåer...??oboy åt folket! pöss (du behöver inte vara orolig så länge du känner mig kommer jag dra ner dig i träsket av barnslighet =) hehehe

2007-01-24 @ 19:19:49
Postat av: Karin the best

Okej... ni e galna....men ja gillar det..

2007-01-24 @ 20:54:02
Postat av: Helene

Vem vill ha non stop på sin pizza? Är det för att jag är vuxen tro... Men jag diggar dina galna pizzaideér, du har tänkte en hel del på detta va? hehe

2007-01-24 @ 22:02:57
Postat av: jessica

Vem är det som är osynlig?

2007-01-26 @ 16:21:50
Postat av: Louise

Först var det jag, sedan Karin F. Namnet bara försvann när man klickade på skicka......

2007-01-27 @ 12:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback