Dagens visdomsord: Kolla schemat innan du går till jobbet!

Haha, vi har så sköna gossar uppe på Landvetter va! För lite drygt en månad sedan introducerades årets semesterschema, som innebar förändringar för samtliga anställda eftersom det behövde klippas och klistras när vi chefer tar semester. Detta emottogs med stor förtjusning *hihi*. Dock är pojkarna duppenbarligen inte så uppmärksamma.

Gosse 1 ringde idag och gnällde över att jag och Minior hade lagt schemat helt världelöst under midsommar (vilket vi givetvis gjorde med flit, slita för sin lön ska de göra! Hade inget att göra med att vi såg helt fel på datum ;)
Vi ändrade detta och lät gossarna börja senare och sluta tidigare, snällt va?

Senare på dagen ringde Gosse 1 igen och beklagade sig över att han inte hade kollat schemat och därför befann sig på arbetet på sin lediga dag. Han bemöttes med asgarv och en rekommendation att åka hem och vara bitter över en förlorad dag.

Ännu lite senare ringde jag till Landvetter, och återigen svarade Gosse 1. Jag undrade varför han inte åkt hem och får svaret:
-Nej, för Gosse 2 hade inte HELLER kollat schemat och därför jobbat morgonpasset, så Gosse 1 var tvungen att arbeta ändå, för någon måste ju jobba kväll!

Haha, mina Gossar små, vad lär vi oss av det här?=)

KOLLA SCHEMAT INNAN DU GÅR TILL JOBBET! Annars får man jobba gratis! ;)

Kommentarer
Postat av: Buddjätt maffian

hahaha hahaha undra vikket nöt som jobbar på sin ledia dag!!! för inte e de ju jag... nänä de skulle jag ALDRIG göra... ;)

2007-06-18 @ 17:14:58
Postat av: viktor

Jag tycker att du ska vara lite snäll faktiskt. :-)

2007-06-18 @ 22:16:00
Postat av: Karin

Hahaha vilket vel vettu, men jag gillar meningen : när vi chefer tar semester... Låter cool Lojs!

2007-06-19 @ 07:56:17
Postat av: Louise

Jag är alltid snäll vet du väl?! helgonet självt.... Men Viktor, när ska du skaffa en blogg?!=)

Postat av: stridsman

Jag vill se foton från i lördags!
Så mycket som din kamera användes borde det finnas en hel del?! Ge mig!

2007-06-19 @ 22:06:13
URL: http://stridsman.webblogg.se
Postat av: Louise

Be istället Chrille ladda upp bevismaterialet från ditt och Juniors brutala övergrepp på mig i köket. Det svider fortfarande i min skinka!! ;)

2007-06-19 @ 22:07:45
URL: http://loi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback