Sak Som Bara Louise Kan Göra.....

Hittade ett recept på kikärtssoppa Med saffran, ingefära, zucchini och massa andra roliga saker. Lät gott så var ju tvungen att testa! Efter att skiten kokat en stund skulle allt mixas. Eftersom min mixer inte är så stor så tänkte jag lite smart sådär som bara jag kan tänka, att jag skulle mixa i omgångar. Sagt och gjort, jag slabbade i en lagom dos gul gegg-sörja. Trycker på locket och stoppar i kontakten i vägguttaget. JOBBIGT var att strömbrytaren var på, mixern tar ett skutt och VRÅÅÅÅLAR iväg, locket flyger av och det sprutar soppa över hela mitt kök! SATAN! Snabbt som fan stänger jag av skiten, tänker två sekunder och ställer ner mixern på en köksstol. "Torkar bort det där sen, mixar klart först", tänker jag. Sätter handen på locket och trycker ner det ordentligt för att samma sak inte ska hända igen. Nä, då är lock-helvetet TRASIGT och gul sörja sprutar i en fin stråle rakt upp i mitt ansikte, hår, hals och öron. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?!?!

Så här kan det se ut när Louise lagar mat (Och då har jag ändå inte fotat golvet, som även det hade en fin spygul färg):

image32

Vem har spytt i mitt kök?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Jess

Usch va äckligt det såg ut! Fick du i dig nåt å äta då? Puss

2007-03-29 @ 21:42:08
Postat av: Karin

Men raring...oj oj oj de ser ju inte bra ut alls.. haha..puss

2007-03-30 @ 11:04:34
Postat av: virre

Oh fy... Du ska inte få komma in i mitt kök - någonsin!!! :-)

2007-03-30 @ 12:50:31
Postat av: Louise

I am a culinarian disaster=) Viktooooor, ska jag sabba ditt nya kök?=)

Postat av: Helene

Uäk! Vad är det för något?? Det ser faktiskt ut som om din mixer ogillade innehållet...höhö!

2007-03-30 @ 20:09:41
URL: http://mazuli.blogspot.com
Postat av: johan

ojojojojojoj asså:)

2007-04-22 @ 19:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback