Att Snabbmogna En Avokado

Du tar ut en avokado ur kylen. Inser att den är stenhård. Tänker: "Hur snabbmognar man en avokado"? Har du nu en hyfsat vanlig hjärna inser du nu att det faktiskt inte går, utan läger fram avokadon på bänken och hoppas att den mognat till dagen efter. Louise tänker inte så. Hon ser möjligheter där andra ser problem. Louise tänker att man borde kunna micra den, de mognar ju snabbare i solljus och det närmsta vi kommer solljus i Sverige i november, det är microvågor.

Vi prövar! Om vi inte prövar, får vi inte veta. Nu vet vi. Avokador går INTE att snabbmogna i micron. Skalet blir radioaktivt med tredje gradens smält-brännskador och fruktköttet smakar plast. Riktigt läskigt. Det blev tacos utan avokado igår. Dessa jävla grönsaker, vad har de emot mig? Jag älskar ihjäl dem och vad får man tillbaka? En spark i magen. Tack för den televerket. Men! Jag ger inte upp!

Nu ska jag äta morotskaka (för det har jag bakat). Jag har dessutom gjort tredubbel sats med glasyr. Junior och Norden håller sig borta!! ;)

Kommentarer
Postat av: jessica

sluta ät avokadoar ;) det är ett tecken!

2007-11-19 @ 10:28:51
Postat av: viktor

tips! förvara dom inte i kylen. Då blir de bara på ännu mera surt humör.

2007-11-20 @ 18:17:25
Postat av: Louise

Men tre kilo avokador skär sig mot mina kökstapeter........ ;)

2007-11-20 @ 23:50:05
Postat av: Helene

Tips till nästa gång: Leta upp ett solarium och testa om det funkar bättre...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback