Julplanerings O.D. i November

Insåg precis att jag första veckan i december ska på tre olika julbord. Snacka om hysteri. Tur att ett av dem åtminstone är icketraditionellt svenskt, ska på asiatiskt julbord med hela tjejgänget, ska bli najs! Missar dock Monkeys glögg-kväll, trist=(.

Allt detta julplanerande redan i november får mig att:

1. Få nervösa svettningar
2. Vilja fly landet utan att blicka tillbaka förrän i mitten av februari
3. Misstänksamt blänga på alla butiksbiträden som vill robba mina pengar och ge mig massproducerade julklappspryttlar i utbyte
4. Bli skräckslagen, få panik och drabbas av andningssvårigheter då jag inser att Tomten faktiskt inte finns
5.  Känna mig ensammast i världen

Okej, jag fixar Jul på Liseberg (skitfina ljus ju!), Kalle Anka (är ju fortfarande ett barn, trots allt), julskinka (gris e gott), julmust (släcka törsten), en prydnadstomte och en adventsljusstake i fönsterbrädan (jaja, okej då, någon tradition får man väl ha) och hemmalagad fudge (vilket jag iofs vill ha hela året, men ändå), men snälla, låt mig slippa allt annat........

Ge mig en stadig toddy och låt mig vakna lagom till Åre. Julplanering Overdose. Finns det ens någon som kommer ihåg VARFÖR man firar jul??

Puss på er.


Kommentarer
Postat av: jessica

du har dragits med i det nu när du köpt pepparkaksdeg och glögg... ;)

2007-11-22 @ 19:25:33
Postat av: Mor

Klart att du ska fira jul..
Med Mor o Far o syster rar..
Jag kokar massor av fudge om
du firar jul med MEJ.
Puss&KramMor

2007-11-22 @ 19:43:47
Postat av: Louisse

I know... Värsta dumt.

Det får vara en jävla massa fudge i såna fall. Typ tre kilo. Bara till mig.

2007-11-22 @ 21:32:09
Postat av: Linda

Julen är så mysig, helst vill jag ha julpynt året runt.. Äntligen finns det en ursäkt att täcka lägenheten i glitter!! Louise, du kommer att smittas av julkänslan du med!

2007-11-22 @ 23:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback