Kängurun, Koranen och Tjuvarna

Jag käkade känguru i tisdags. Riktigt spännande! Kan tänka mig mer av dessa hoppande små skuttisar i min mage. Hemst kanske, men tydligen är de jääävligt många där nere i Aussie. Jag gör civilisationen en tjänst.

Senare samma kväll skulle jag, efter några trevliga äppel-öl, golden dragons och rödvinsglas, ta mig tillbaka till hotelle. När jag checkade in på eftermiddagen reflekterade jag att det låg en upplaga av nya testamentet på rummet, vilket störde mig något enormt och irriterade mina tankar hela kvällen. Så när jag skuttade ur taxin vid hotellet kände jag att jag var på lite bus-humör. Ni vet, sånt där tossigt bus-humör som bara jag kan få till (charmigt eller irriterande, välj själva). Så jag släntrade (ja, släntrade) fram till receptionen och försöker bli bundis med anarkafemisnisten till säkerhetsvakt som stod där bakom.

Jag (skeptiskt: "Duuuu..... Jag såg att ni hade nya testamentet på rummet?"
Hon (o o gla kexchoklad): "Javisst!
Jag: "Duuu.... Ni har inte Koranen också eller"?
Hon (ställd): "Ehh.... Joooo? Det måste vi väl ha?"

Tror ni inte bruden skakade fram en tjock jäkla Koran! Fan, jag ville ju bara testa dem! Hade väl inte så mycket val än att ta emot den och lomma iväg till mitt rum, besviken över att de inte gjorde mig besviken. Sen tänkte jag att va fan, har jag ändå lånat den kan jag väl lika gärna läsa den. Så jag låg och läste Mohammed Knut Bergströms fina översättning halva natten. Jag hade ju liksom inget bättre för mig egentligen, ensam i min dubbelsäng på ett halvskanky hotell längs med E4:an.

Idag har en av våra kunder knarkat bort nyckelbrickan. Jag är rätt säker på att han snortade den. Det var vad jag slkrev på post it-en till JR iaf. Don't correct me if I'm wrong.

Idag var inte min dag. Fem minuter innan jag skulle stänga för dagen smög någon in på kontoret, in bakom disken och snodde båda mina telefoner. SATAN I HELVETES JÄVLA SKIT!!!!!!!! Så var inte oroliga om jag inte svarar om ni ringer eller dissar era sms.Jag kan liksom inte. Jag är jättearg. Kan inte riktigt beskriva hur arg jag är. Roligaste kommentaren hade dock Junior. Vi snackade på msn och han tyckte synd om mig. Sedan säger han: "Tjejen, jag måste gå nu, men du vet att du alltid kan ringa mig om det är något!" VADDÅ RINGA?! Hur FAN ska det gå till?! Haha, jag älskar dig ändå, dät vät dy;) Nä, den här telefonhistorien blir nog en fresh start, bort med alla gamla nummer som man ändå inte använder. Ledsen bara över alla mina sms som jag sparat som man aldrig får igen och alla bilder man tagit.=( Du din skurk, om du läser detta; GE MIG TILLBAKA MINA SOM-KORT! TELEFONERNA SKITER JAG I!

Senare fick jag en badmintonboll i ögat. Aj.

Nu ska jag ta en dusch och hoppas nu att jag inte trillar i duschen, bonkar i huvudet och stendör. Det vore väl lite snöpligt?

Älskar er!

Kommentarer
Postat av: jessica

stackars flickan... =( asså det med bollen i ögat och en hoppande kängru i magen...

men ja ringer dig imon då... ;)

2007-11-10 @ 00:03:43
Postat av: Mor

Flytta hem till Mor!!
Jag ska skydda dej mot allt ont.
Inkl.Junior.
PussÄlskarDej

2007-11-10 @ 09:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback