Om Konsten Att Lära Sig Skatea.

Om du vid 22 års ålder helt plötsligt får för dig att lära dig åka skateboard, av den enda anledningen att "jagfickaldrigläramigåkabrädasombarn", finns det några punkter som du bör uppmärksamma innan du börjar leka Tony Hawk.


1. Är du säker på att du inte behöver uppsöka en psykolog först? Att vilja börja skatea på ålderns höst är inte alltid en helt frisk idé, se till att du verkligen är vid dina sinnens fulla bruk när du bestämmer dig för detta.


2. Se till att ha en väl tilltagen livförsäkring och bli vän med ditt försäkringsbolag innan du ger dig iväg.


3. Träna inte i ett överfyllt garage med nya, fina hyrbilar, brädor kommer flyga åt alla håll. Säkerligen blod och benflisor med.


4. Gå en kurs i judo först så du lär dig falla på rätt sätt, lets face it, du KOMMER slå ihjäl dig, lika bra att göra det med stil. 


5. Försök dig inte på att göra en ollie (det ordet får mig osökt att tänka på snoppar förresten, eh, never mind), om du inte ens kan ta dig fram två meter utan att dratta på ändan. Det ÄR INTE så lätt som det ser ut. (Aj, vad ont jag kommer ha i min höft imorgon....)


6. Se för fan till att ha knä,- armbågs- och handledsskydd! Gärna en kudde förankrad runt rumpan och helst madrasserade väggar och golv.


7. Glöm inte kompisen som ska filma allt och lägga upp på YouTube. Ni kan tjäna grymma pengar på detta!


Rulla tungt.


R.I.P. Me.


Puss.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Är det någon som har filmat?? =)

2007-09-10 @ 20:23:28
Postat av: Mathias

Jag lärde jue dig hur man skulle göra ollie :P det är bra att du skadar bilarna så vi kan köra dem till mlk så slipper dem stå och knö i garaget =)
ps säg till vilken tid jag skall hämta dig på sjukhuset ;)

2007-09-10 @ 21:33:14
Postat av: Louise

Nej, det var faktiskt inte det (tur för mig). Men idag ska jag faktiskt till ortopeden med mitt knä! coincidence, haha. Kanske ska passa på att bryta något när jag ändå ska dit? Kostar ju ändå 300 jävla spänn, nån valuta ska man väl ha för pengarna?

2007-09-11 @ 08:58:04
Postat av: Mor

Pappa har sagt upp din livförsäkring.
Sälj plankan DYRT till Mathias.
Pöss ömma Modern

2007-09-12 @ 00:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback