Volleyboll, Piercing och Cookies=)

Tjoho! Efter mycket blaha, blaha om allt och ingenting på denna blogg så kände jag att det var dags för ett (nåja) vettigt inlägg om allt det spännande som händer i Louises liv. Inte för att det dräller av fantastiska saker som älvor och enhörningar och hitta prinsen och leva lyckliga i alla sina dagar, men va fan! Lite roligt händer det väl mig iallafall?

Helgen var allt annat än lugn o skön, vilket är precis vad man kan önska sig. I fredags skulle vi grillat hemma hos Roman, men eftersom alla var långsammare än långsammast blev det take away pizza istället. Spännande var det när jag o Jess skull hem, Alingsåspendeln by night, den ni! Det var längesen kan jag lova. Och förhoppningsvis ddröjer det lika länge till innan det händer igen ;)

Lördagen spenderades i Budget-vänners lag hos Mathias i Partille (sa jag något om att inte åka Alingsåspendel?). Klabb-mannen stod för grillandet och Mathias värmde färdigköpt potatisgratäng.  och Emelie bidrog med att bara sitta där och se söta ut (hallå! VEM kånkade egentligen 6 liter vin dit, jo jag). Senare på kvällen velade vi runt på stan innan alla splittrades, Jag och Emms hittade varsin öl på Chez innan vi drog hem.

Söndagen var kak-bak (chocolate chip cookies, det bästa av det bästaste bästa!), matlagandes och en halvdöd Linda i soffan.

Idag har jag tvättat min bil och lyckats skapa inte mindre än femton fläckar av fyra olika slag på min helt rena, vita tröja. Hälften av dem kommer itne att gå bort. Skit också. Dessutom har jag tagit ur min piercing.... Huva, det var ett stort steg, kan jag lova. Åtta år av mitt liv, helt gone. Jag tror det är bra. En fresh start. För att bre på med en kliché: Det här är den första dagen på resten av mitt liv! Moahaha, nu kan inget stoppa mig!

Men det mest spännande i mitt liv just nu är det faktum att jag ska på volleyn ikväll, för första gången sedan sommaruppehållet. Vad jag har LÄNGTAT efter denna dagen!! Det riktigt pirrar i magen på mig, så gärna vill jag tjonga lite boll! Kan någon förklara för mig varifrån denna besatthet av volleyboll kommer ifrån?? Dessutom kan man hoppas att det är folk där man känner igen och att man kanske tom lyckas få ivägen en klockren smash rakt i huvudet på någon väl utvald person.... Oj, sa jag det högt? Inte ska man väl önska någon annan smärta? Men ger man sig in i leken får man leken tåla. För lek, mina vänner, är tydligen PRECIS vad detta handlar om. >=)

Take care, dont forget that I love you all SOOOOO much!

Kommentarer
Postat av: Mor

Va ? ?
Har du tagit ut näs-ploppen ?
Äntligen är du vuxen
Eva 51 har sin kvar..
P u s s M o r

2007-09-04 @ 10:50:32
Postat av: Jessica

Hur gick det på vollyn???

2007-09-04 @ 15:57:55
Postat av: emma

men hallå...
jag tyckte ju om din näs plopp =(
älskar dig ändå! puss puss

2007-09-04 @ 20:09:36
Postat av: Junior

Och jag var inte med på lördagen eller? *morr*
Haha, har alltid velat använda *-tecknet, men aldrig vågat! Kom ihåg var du såg det först!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback