Väntar Barn?

När jag skulle in till stan förut idag fick jag ett plågsamt uppdrag av min mor. Jag skulle in i bebisbutiker och köpa doppresent till mit kusinbarn. Killpolaren som skulle med blev inte glad kan jag säga när jag släpade runt honom bland barnvagnar och gravidmagar. Han flackade nervöst med blicken och var LIVRÄDD att stöta på någon han kände.

Så när vi står inne på NKs barnavdelning (hur hamnade jag där?!) och fascineras över det faktum att folk lägger 1000 spänn på stickade Gant-koftor till barn som växer ur dem på två månader, känner jag det som min plikt att jävlas med honom. Framför oss ligger en arsenal av Lacoste-pikéer i kulörta färger. Jag står och fingrar lite på en shyst grön tröja när polaren säger (inställsamt): "Du kanske ska välja en som passar dina öööögon?" och flinar åt mig. Oj. Guldläge!

Så jag säger, högt och tydligt: "Jag har väl inte GRÖNA ögon?!?! Jävligt shyst, här går jag runt och bär på ditt barn och du kan inte ens komma ihåg vilken ögonfärg jag har?!?!"
Först ser han förvånad ut, blir lite skär om kinderna, mumlar "Det var mycket alkohol inblandat den kvällen" och sedan smyger han smidigt ut ur affären och väntar på utsidan. Hahahaha, det var riktigt roligt. =)

Lite ond får jag väl vara?

Kommentarer
Postat av: Widell

Tyket! Du vet mycket väl att jag inte pekade på den gröna. Menmen, hur som helst, en rolig historia att berätta för barnbarnen host host ;)

Postat av: Louise

Barnbarn? Hur ska det gå till när du är rädd för barn?
Man måste skaffa barn för att få barnbarn vettu.... Var det där verkligen en genomtänkt kommentar?=P

2008-04-12 @ 20:01:20
URL: http://loi.blogg.se
Postat av: Widell

Jag är inte rädd för barn, träffar dom ju dagligen (just nu). Däremot är jag lite skraj när det gäller att titta på barnkläder...men bara lite ;)

2008-04-12 @ 22:51:44
URL: http://widellinhosweblog.blogg.se/
Postat av: Mor

Nu har jag skrattat gott en stund ,va tvungen att
läsa de för pappa... Du e skön du tjejen...
Älskar dej skitunge....
När får vi träffa "fadern",hi,hi,hi....

2008-04-13 @ 09:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback