Å Hjälp, Dä Brinner! (På Värmländska)

Nu vet jag hur jag hade reagerat i händelse av nödsituation: Brand.

Jag och polaren står och lagar mat. Han steker korv och jag har just plockat ut pommes fritesen ur ugnen och ska stänga av gasen. Vad jag samtidigt lyckas med är att sätta eld på bakplåtspapperet med hjälp av lågan från plattan han steker på.

Robert (helt lugnt): Duuu.....
Louise (lite lost): Ja?
R (obekymrat): Du, det brinner....
L (stirrar tomt framför sig): Ja.... Det gör det ju....

Båda står och kollar en stund på lågan innan Robert tycker att vi kanske borde släcka den. Jag viftar lite halvhjärtat med handen och blåser lite på lågan. Oj då, det började brinna ännu mer. Då lägger jag helt sonika handen med grytvanten likt en jätte björntass rakt över lågan. Då slockande den. Observera att ingen av oss hittills knappt rört en min.

Sedan käkade vi Dennis-korv, pommes frites och svalde skiten med rödvin. Är det alla hjärtans dag och man är ensamma tillsammans så är man, haha! Sedan spelade vi Salomons Key och jag ägde (tur att man är bra på NÅT här i livet!)

Har jag tur får jag dock mer celebert besök till helgen. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback