Dagen Då Pappa "Lagade" Datorn

Shit, vad jag har garvat idag! Det roligaste var ett samtal med mina föräldrar. När jag kom tillbaka från lunchen hade jag fått mail där min mor vänligt bad mig ringa hene, hon hade nämligen fått problem med datorn. Min moders IT-relaterade bekymmer brukar vara i stil med :

Mamma: "Louise, det lyser en grön lampa, varför då?"
Louise: "Den signalerar att datorn är påslagen".

I vilket fall så ringde jag, lydig som jag är, upp och pappa svarade (trodde faktiskt inte att han visste hur en telefon fungerade). Mamma var inte hemma, men pappa visste allt vad felet var. Han förklarar för mig att ljudet helt plötsligt slutat fungera. Jag börjar guida min far, som inte rört datorn på över ett halvår, genom Start-menyn för att hitta volymkontrollen (nämnde jag att han knappt kan hantera en vanlig fast telefon?) Men kvick och lättlärd var han och triumferar efter en kort stund: "Nu har vi ljud!" I samförstånd beslutar vi oss för att pappa ska få all cred för lagandet av datorn och vi låtsas därför om att han klarat det helt själv.

När mamma kommer hem och sätter sig vid datorn får hon dock ett smärre slaganfall när det visar sig att pappa dragit upp volymen på max och glömt av hur man sänker igen. Felet låg inte i att ljudet försvunnit från datorn, utan att IKONEN för volymkontrollen försvunnit från snabbstarten. Oj vad fel det kan bli. Datorn vrålade på högsta nivå, ingen av dem visste hur man sänkte och jag kan garantera att mamma vrålade lika högt. Jag höll på att dö av skratt när hon ringde och var fly förbannad över att pappa lagat saker som inte var trasiga.

Det finns inga gränser för hur mycket jag älskar mina föräldrar. =)

image60

Kommentarer
Postat av: jessica

haha, va roligt!!

2008-02-15 @ 10:03:34
Postat av: Mor

Nu har den lilla söta Lo.lämnat ut Mor IGEN....
Sanning:Pappa har inte rört datorn sen Lo.flyttade..
Allt jag vill är bara att mina barn ska få en rolig
& minnesvärd barndom,hi,hi.... PussMor
Ps.Har hon inte sagt att jag kissade ner mej på IKEA ????????? Ds.....

2008-02-17 @ 17:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback