Lojs Kan Inte Montera Gardinstänger

Vaknade mitt i natten av ett dunderbrak. Tänkte att det var väl badrumshyllan igen (den hänger uppe med sugproppar). Tänkte inte mer på det utan somnade om. När jag sedan steg upp på morgonen (observera att jag vaknade 2 minuter innan väckarklockan och steg upp genast utan att snooza! Good Lord) inser jag att inget har rasat. Inte i köket, inte i badrummet, inte i hallen. Slås genast av en oroskänsla, "tänk om jag drömde, tänk om något annat hemskt har hänt"? Sedan inser jag att det är min gardinstång som brakat, med glasljuslyktor och allt. Jag har nu glas i hela vardagsrummet. Inte stabilt. Fasen också, jag älskade de där lyktorna. Men jag får skylla mig själv, jag visste att den levde på lånad tid den där stången. PAPPA!! Kom och hjälp dottern skruva ordentligt!

Sedan gick mitt ena BH-band sönder när jag skulle klä på mig. Sedan gick det andra med. Satana (finska för Satan).

Att jag även fått en gigantisk finne mitt mellan ögonbrynen när man ska på stor fest på kvällen är väl knappast förvånande? Det är som Junior uttryckte det: "En universell lag". Perkele (finska för Helvete eller liknande).

Dock har jag en vag förhoppning om att om dagen börjar kasst så blir kvällen underbar! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback