Utan Etanol På E20

Kom att tänka på en rolig grej som hände på hemresan igår kväll;

Efter att bilen skrikit "tom tank, tom tank" i ca 15 mil, kände vi att det var dags att släcka dess törst. Eftersom jag är utrustad med ett himla fint Shell-kort bad jag min co-driver Andreas att mata in närmsta Shell-mack på GPS:en. Sagt och gjort. Vi blev rådda att köra av ett par kilometer längre fram och sedan ett par kilometer till från motorvägen skulle vi hitta en shyst bensinstation. Men inte fan hittade vi någon. Inte alls. Vi befann oss mitt i ett industriområde, tomt och kalt och ingen bensinstation så långt ögat nådde. Men så där! Helt plötsligt ser vi en stor dieseltank med en Shell-logga på. GPS:en hade guidat oss till ett jävla truckstop för diesellastbilar istället för en etanolstation för fjantiga skodor!

Jag ville skylla allt på Andreas, men det gick ju inte det heller, det stod bara Shell på GPS:en... Fasen. Så vi fick köra tillbaka, och tror ni inte att vi hittar en riktig station bara en kilometer efter den avfarten vi tog av. Varför körde vi itne dit först?!?! Jag fick en kanelbulle som jag brutalt våldtog med mina tänder, allt för att inte kasta ut GPS:en genom vindrutan (kan bli jobbigt att både köra och hitta hem då).

Ungefär såhär öde var industriområdet:

image57

Kommentarer
Postat av: jessica

andreas sa att han skrämde dig till livet.. ja vill veta varför... också tycker han du skulle skivit om hans fina bilköring..

2008-02-04 @ 15:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback