Vad ska jag bli när jag blir stor?

Idag anmälde jag mig till högskoleprovet. Tänkte att det kan vara en bra början till att åtminstone börja fundera vad det ska bli av mig. Känner att jag senaste halvåret tänkt mer och mer på vad jag ska göra, men liksom inte riktigt kommit fram till något.

Tankar på journalistik, reklam och marknadsföring har kommit tillbka, som så många gånger innan, tillsammans med human factors som verkar grymt intressant men kanske svårt att föreställa mig själv att verkligen arbeta med. Jag vet vad jag tycker är kul, men inte vad jag vill göra.

Jag vill utveckla! Jag vill börja tomt och sluta fullt. Jag vill skriva! Jag vill möta människor åt alla håll och kanter, i olika positioner och med olika livsåskådning. Jag vill leka med färger, form och material, kanske grafiskt, kanske inte.
Jag vill att det jag gör ska betyda något för andra, det ska synas att Louise har varit framme och det ska vara användbart och en hjälp att nå längre. Jag vill ha en tydlig arbetsbeskrivning, alternativt att själv upprätta en tydlig arbetsbeskrivning för andra. Jag vill läsa människor och använda det för att nå dit jag vill. Jag vill ha snabba resultat.

Jag vägrar vara nöjd.

Jag tror jag vet åt vilket håll jag är på väg nu.

I annat fall får jag väl satsa på kustbevakning. =P

Kommentarer
Postat av: jessica

det är inte lätt gumman!

2008-02-13 @ 22:43:12
Postat av: Viktor

Lycka till pa provet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback