Svensk-Göteborgsk Ordlista Svenska

Detta inlägg tillägnar jag Christoffer, som inte förstår ett ord av vad jag säger. Läs detta vännen,så ska vi se om vi kan komminucera med varandra på ett enkalre sätt. Jag säger bara en sak.... Stockholmare ;)

Svensk-Göteborgsk Ordlista Svenska = Götebosska
Samarbetsvillig = Go gôbbe
Utåtriktad = Tjôtig
Socialt kompetent = Käck
Expansiv = Bré
Matsal( i skola) = Bamba
Seriös = Änna téti
Dynamisk = Brôtig
Resultatinriktad = Åpen
Självgående = Knô sig
Lyhörd = Go gôbbe
Kreativ = Go i hôvvet
Ansvarskännande = Tjallebôtta
Entusiasmerande = Go gôbbe
Strategisk = Gôrfiffi
Handlingskraftig = Tôff
Duktig = Redig
Serviceminded = Bôdig
Säljande = Tyken tjomme
Framgångsrik = Måcklig
Representativ = Riggad
Stresstålig = Stôddi
Tända eld = Lunta
Springa = Kubba/kuta
Kommunicera = Tjôta
Föra liv = Brôta
Ta plats = Knô
Kaxig = Tyken
Trappuppgång = Svale
Tåg = Spårvagn
Flytta = Flô
Till exempel = Änna/Änna dåva
Väl = La
Person = Tjomme/Fomme/Jeppe/Gôbbe

Exempel på mening:
Ö, dö, flö dig änna= Kan du vara vänlig att flytta på dig?

Kommentarer
Postat av: Tjoffe

Bra! nu kan jag ängligen förstå mig på henne

Postat av: Karin

Jag fattaRRR däj präsis DaRRRlingen, det e ju sthlm folket maninte fattar...hehe.. nej du ibland behöver vi ju knappt prata, du o ja, räcker me tankar änna lixom vettö... Haha!

Hallå kexet står du här o smular ;)

2008-01-27 @ 23:03:47
Postat av: Klabbe

Bra Ordlista Lojs!

2008-01-30 @ 22:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback