What goes around, comes around.

Fler visdomsord (eller kalla det klyschor om ni vill) från loi.blogg.se:

För att kunna förstå dagsläget och hantera framtiden krävs att du också kan förstå och acceptera det förflutna.

Det som har hänt går inte att ändra på, men du kan alltid skapa a better tomorrow.

Tidigare upplevelser präglar, men det behöver inte betyda att dessa styr din framtid.

Det finns två tydliga exempel på hur olika människor hanterar negativa erfarenheter:
 Typ 1: De som suger åt sig allt negativt som händer dem och projicerar detta på andra med motiveringen "Har jag fått ta skit ska andra också få känna på hur det känns".
Typ 2: De som tänker tvärtom: "Aldrig att jag skulle låta någon annan lida så som jag fick göra".

Vilken av grupperna tillhör du?

Härmed inte sagt att detta alltid är ett medvetet val, många handlar så som de fått lära sig att man "ska" handla. Ha rdu inte fått lära dig vad som är rätt och fel är det svårt att avgöra vad som sårar andra människor.
När jag gick i lågstadiet hade vår fröken satt upp tavlor med citat på väggarna. Ett av dessa har fastnat på min näthinna. Ovanför diskhon där vi sköljde av penslar efter akvarellfärgerna satt en liten tavla med orden:
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad".

Tänk på det.

Kommentarer
Postat av: Tjoffe

Men lilla Louise! I de tre senaste inläggen så tar du bara upp seriösa saker. Livkris?

haha

/ Tjoffe

2008-01-04 @ 15:20:31
Postat av: Louise

Inte livskris, snarare täner för mycket. Men det ska vi råda bot på med lite partande i Åre! =D

Vad kul det var att ha dig här i helgen!

2008-01-05 @ 19:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback