Den Där Bruden Och Namn Alltså....

På volleyn förut blev jag knackad på axeln. Bakom mig står en kille som brukar hänga där, vi har varit i  samma lag och hälsat på varandra ett flertal gånger.

Han: "Hej! Louise var det väl?"
Jag: "Ehh.... ja, just det! Och du heter.... Du heter..... Eh...."

Pinsam tystnad.

Jag: "Jag vill säga Simon.... Men jag vet att det är jättefel...."
Han: "Det är nära".
Jag (ser lite efterbliven ut): " Ssss.... Sssssss.....Sssssssss!!!!"
Han: "Samuel".
Jag: "Skit ockå, jag visste ju det. Jag är kass".

Behöver jag tillägga att han asgarvade åt mig?

Sedan delades vi in i lag och jag fick som vanligt fem lagkamrater att hälsa på. Jag har träffat nästan varenda en innan, men givetvis mindes jag inte en enda sedan tidigare. Nu såhär efteråt minns jag att en tjej hette Elsa (minns det genom att tänka på min bil).
Kunde snabbt konstatera att man oftast bara minns ett namn bland en samling människor. Sitt eget.

Puss godnatt! =)


Kommentarer
Postat av: jessica

haha!!

2008-03-10 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback