När Faller Himlen Ner Också?

Idag har jag haft en helt otrolig dag! Hittills. Otrolig som i ordagrant otrolig. I en inte helt positiv bemärkelse.

Jag har:

1, Kommit till jobbet och insett att halva ytterväggen in till kontoret är borta. Några sinnesslöa människor har försökt bryta sig in i nyckelinkastet. Dock utan större framgångar förutom en totaldemolerad vägg och en ledsen stationschef (skulle vara jag, det). Skönt att nyckelboxen gjorde det den är till för att göra, nämligen att skydda våra nycklar.

2, Insett att jag har träningsvärk i en enda muskel på framsida lår. Nej förresten, sträckning tänker jag kalla det. Kan inte lyfta benet mer än två decimeter från marken. Jobbigt det blir på träningen sen!

3, Blivit hotad av en kund som tyckte att jag har begått bedrägeri genom att debitera honom för en bil han hyrde utan att ha täckning på kortet för. Sen när började vi idka välgörenhet här?? Har du inga pengar, hyr ingen bil! Så enkelt kan man göra det för sig. Mannen blev en bit in i samtalet hotfull på riktigt, bytte tonläge och verkligen väste åt mig att jag "skulle passa mig jävligt noga och hålla min lilla käft stängd". Sadly för hans del har jag svårt att respektera och ta människor på allvar som står och svär, gapar, skriver och tar till personangrepp. vuxna människan. Slutligen skulle han polisanmäla mig. För vad?? För att jag krävde in pengar som är rättmätigen mina? Gör det vännen, jag har en hel mailkonversation sparad som talar till din nackdel.



Jag ska nog klämma in jäkligt basic visdomsord här, riktat till mannen i punkt 3: "Tänk först, handla sedan". Du sparkade just undan benen för dig själv. Snackar vi anmälan var jag snabbare än dig.

Jag hoppas att dagen avslutas bättre. Kollegan skämtade om att jag inte borde sätta mig i en bil idag, den kanske exploderar. Im afraid he could be right, I take the bus home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback