Varför Göra Allt Så Svårt?

Jag är en förbannat enkel människa. Men ibland blir allting så svårt. Varför måste man alltid göra det svårare än det är?? Det är så enkelt att göra mig glad, varför komplicera det så att jag blir ledsen? Jag gör enkla val, men det ligger komplicerade tankar bakom valen. Det krävs mycket tankeförmåga för att vara enkel!

Förra veckan fick jag ett så skönt mail; ett mail som uppmanade mig att säga upp mig från posten att vara vuxen och bli barn igen. Så otroligt lockande kan jag säga.

Just nu är det en speciell grej som jag hade önskat ha tillbaka från då man var en 7-8 år gammal- enkelheten i att ha ett förhållande. Nu måste man spela något förbannat spel så fort man dejtar: först träffas man, kanske hånglar lite, byter nummer, men man får inte ringa direkt efter. Sedan träffas man ett par gånger, lurar lite på vad den andre personen tycker och tänker, men GUDBEVARS om man säger något om det! Nej, nej, här pratar vi inte om sånt, vi leker lite lekar några månader tills man tröttat ut den andre, sedan går man (oftast) vidare.

Jag vill ha tillbaka det kalla, konkreta sättet, att ragga, nämligen att skicka lappar.

Lapp 1:
"Du är snygg".

Lapp 2:
"Jag är kär i dig".

Lapp 3:
"Får jag chans på dig"?

På vuxenspråk kan vi översätta detta till:

Lapp 1:
"Ja. Nej. Bara knulla".

Jag vet vad jag vill. Någon annan som vet?

Kommentarer
Postat av: Em

jag vet, och det börjar bli dags för oss att införa den där lappen.

2008-05-24 @ 13:32:41
Postat av: Viktor

På't ba' På't ba'. Skit i lappen. Pang på rödbetan och stolpe in. Ca-ching!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback